GY.I.K. AZ ONLINE JEGY- éS BéRLETVáSáRLáSHOZ

  1. Milyen típusú jegyeket, illetve bérleteket vásárolhatok meg online?

A dkvejegy.hu oldalon jelenleg a következő értékszelvényeket lehet megvásárolni:
2000. január 1. után kiadott, azaz kártya típusú, érvényes magyar személyi igazolvány, valamint Debrecen városkártya esetében megvásárolható értékszelvények:

  1. általános havi kombinált bérlet
  2. általános hóközi kombinált bérlet
  3. általános éves kombinált bérlet
  4. Nyugdíjas havi kombinált bérlet
  5. Nyugdíjas hóközi kombinált bérlet
  6. Kisgyermekes havi kombinált bérlet
  7. Kisgyermekes hóközi kombinált bérlet
  8. 1 napos jegy
  9. 3 napos jegy
  10. 7 napos jegy


Magyar diákigazolvány esetében megvásárolható értékszelvények:

  1. Tanuló havi kombinált bérlet
  2. Tanuló hóközi kombinált bérlet
  3. 1 napos jegy
  4. 3 napos jegy
  5. 7 napos jegy

Külföldiek esetén virtuális azonosítóhoz megvásárolható értékszelvények:

  1. általános havi kombinált bérlet
  2. általános hóközi kombinált bérlet
  3. általános éves kombinált bérlet
  4. 1 napos jegy
  5. 3 napos jegy
  6. 7 napos jegy

 

  1. Hogyan történik az 1- 3- és 7 napos jegy vásárlása regisztráció nélkül?

Az adatvédelmi szabályzat és a felhasználási feltételek elolvasása és elfogadása után az „értékszelvény választás” oldalra vezet a felület. Itt lehet kiválasztani a megvásárolni kívánt értékszelvényt.
A kiválasztott tétel – a felhasználási paraméterek megadását követően – a kosárba kerül, ahonnan az „újabb értékszelvény választása” gombra kattintva lehet visszatérni és további tételt választani az „értékszelvény választás” oldalon.
Az 1,- 3,- és 7 napos jegy esetén a vásárláshoz meg kell adni a bérlet hordozására használni kívánt magyar személyi igazolvány, Debrecen városkártya vagy magyar diákigazolvány számát, külföldiek esetén a virtuális azonosítót, valamint kiválasztani a bérlet érvényességének kezdőnapját. A kezdő nap nem lehet korábbi a vásárlás napjánál.
A kosár összeállítását követően a bizonylat kibocsátásához meg kell adni egy e-mail címet – megerősítéssel – ahova a Vásárló a bizonylatot várja.
Számlát csak a jogszabályilag lehetővé tett tételekről, az ügyfélkóddal – előzetes regisztrációt követően – rendelkezők részére tudunk kibocsátani. ügyfélkód az ügyfélszolgálaton díjmentesen kérhető.
A kosár összeállítását és a bizonylat kiadásához szükséges adatok megadását követően a kosár tartalmi adatainak helyességét nyugtázva a „Fizetés” gombra kattintva veszi kezdetét a fizetési tranzakció.

  1. Hogyan történik az általános havi, hóközi vagy éves online bérletvásárlás regisztráció nélkül?

Az adatvédelmi szabályzat és a felhasználási feltételek elolvasása és elfogadása után az „értékszelvény választás” oldalra vezet a felület. Itt lehet kiválasztani a megvásárolni kívánt értékszelvényt.
A kiválasztott tétel – a felhasználási paraméterek megadását követően – a kosárba kerül, ahonnan az „újabb értékszelvény választása” gombra kattintva lehet visszatérni és további tételt választani az „értékszelvény választás” oldalon.
Az általános havi, hóközi és éves bérletek esetén a vásárláshoz meg kell adni a bérlet hordozására használni kívánt magyar személyi igazolvány vagy Debrecen városkártya számát, külföldiek esetén a virtuális azonosítót, valamint kiválasztani a bérlet érvényességének időszakát.
A kosár összeállítását követően a bizonylat kibocsátásához meg kell adni egy e-mail címet – megerősítéssel – ahova a Vásárló a bizonylatot várja.
Számlát csak a jogszabályilag lehetővé tett tételekről, az ügyfélkóddal – előzetes regisztrációt követően – rendelkezők részére tudunk kibocsátani. ügyfélkód az ügyfélszolgálaton díjmentesen kérhető.
A kosár összeállítását és a bizonylat kiadásához szükséges adatok megadását követően a kosár tartalmi adatainak helyességét nyugtázva a „Fizetés” gombra kattintva veszi kezdetét a fizetési tranzakció.

  1. Hogyan történik a kisgyermekes vagy nyugdíjas online bérletvásárlás regisztráció nélkül?

Az adatvédelmi szabályzat és a felhasználási feltételek elolvasása és elfogadása után az „értékszelvény választás” oldalra vezet a felület. Itt lehet kiválasztani a megvásárolni kívánt értékszelvényt. A kiválasztott tétel – a felhasználási paraméterek megadását követően – a kosárba kerül, ahonnan az „újabb értékszelvény választása” gombra kattintva lehet visszatérni és további tételt választani az „értékszelvény választás” oldalon.
A kisgyermekes vagy nyugdíjas bérletek esetén a megvásárolni kívánt bérlettípushoz érvényes, elektronikus bérletigazolvánnyal kell rendelkezni. Az elektronikus bérletigazolványt az ügyfélszolgálaton vagy állandó bérletpénztárainkban díjmentesen készítjük el. Az elektronikus bérletigazolvánnyal rendelkezők a bérlet vásárlásához meg kell adják a bérlet hordozására használni kívánt magyar személyi igazolvány vagy Debrecen városkártya számát, valamint ki kell válasszák a bérlet érvényességének időszakát.
Számlát csak a jogszabályilag lehetővé tett tételekről, az ügyfélkóddal – előzetes regisztrációt követően – rendelkezők részére tudunk kibocsátani. ügyfélkód az ügyfélszolgálaton díjmentesen kérhető.
A kosár összeállítását követően a bizonylat kibocsátásához meg kell adni egy e-mail címet – megerősítéssel – ahova a Vásárló a bizonylatot várja.

  1. Hogyan történik a tanuló online bérletvásárlás regisztráció nélkül?

Az adatvédelmi szabályzat és a felhasználási feltételek elolvasása és elfogadása után az „értékszelvény választás” oldalra vezet a felület. Itt lehet kiválasztani a megvásárolni kívánt értékszelvényt.
A kiválasztott tétel – a felhasználási paraméterek megadását követően – a kosárba kerül, ahonnan az „újabb értékszelvény választása” gombra kattintva lehet visszatérni és további tételt választani az „értékszelvény választás” oldalon.
A tanuló bérletek esetén a vásárláshoz meg kell adni a bérlet hordozására használni kívánt magyar diákigazolvány számát, valamint kiválasztani a bérlet érvényességének időszakát. Elektronikus tanuló bérletet csak olyan magyar diákigazolványhoz tudunk biztosítani, amelyhez tartozó jogosultságot az Oktatási Hivatal rendszere visszaigazol.
A kosár összeállítását követően a bizonylat kibocsátásához meg kell adni egy e-mail címet – megerősítéssel – ahova a Vásárló a bizonylatot várja.
Számlát csak a jogszabályilag lehetővé tett tételekről, az ügyfélkóddal – előzetes regisztrációt követően – rendelkezők részére tudunk kibocsátani. ügyfélkód az ügyfélszolgálaton díjmentesen kérhető.
A kosár összeállítását és a bizonylat kiadásához szükséges adatok megadását követően a a kosár tartalmi adatainak helyességét nyugtázva a „Fizetés” gombra kattintva veszi kezdetét a fizetési tranzakció.

  1. Egyszerre több jegyet, bérletet is megvásárolhatok regisztráció nélkül?

Igen. Egy-egy tétel kiválasztását és a tételhez tartozó adatok megadását követően a „Kosár” felületen lévő „újabb értékszelvény választása” gombra kattintva lehet visszatérni és további tételt választani az „értékszelvény választás” oldalon.

  1. Véletlenül nem megfelelő értékszelvényt tettem a kosárba. Tudom javítani?

Igen. Fizetés előtt a hibás tétel a „Töröl” gomb segítségével eltávolítható, majd az „újabb értékszelvény választása” gombra kattintva kiválasztható a megvásárolni kívánt értékszelvény.

  1. A kosárban vettem észre, hogy nem jó érvényességi időt választottam ki. Tudom javítani?

Igen. Fizetés előtt a hibás tétel a „Töröl” gomb segítségével eltávolítható, majd az „újabb értékszelvény választása” gombra kattintva újra kiválasztható a megvásárolni kívánt értékszelvény a helyes érvényességi idővel.

  1. A kosárban vettem észre, hogy elírtam a személyim/diákom/városkártyám/virtuális azonosítóm számát. Tudom javítani?

Igen. Fizetés előtt a hibás tétel a „Töröl” gomb segítségével eltávolítható, majd az „újabb értékszelvény választása” gombra kattintva az értékszelvény újra kiválasztható a helyes igazolványszám megadásával.

  1. Mi a teendőm, ha a személyi igazolványom a vásárolt bérletszelvény érvényessége ideje alatt lejár, elveszett stb.?

Amennyiben a bérletszelvény vásárlása 2016. január 1. után kiadott szolgáltatási azonosítóval rendelkező új típusú magyar személyi igazolványra történt, akkor lehetőség van bérletének a megbízott ügyfélszolgálaton vagy az állandó bérletpénztárakban a lejárt, elveszett stb. magyar személyi igazolványról az újonnan kapott személyi igazolványra történő átvezetésére.
2000. január 1. és 2016. január 1. között kiadott személyi igazolványra történő vásárlás esetében nincs lehetőség a bérlet átvezetésére az újonnan kapott magyar személyi igazolványra, így érdemes a vásárlás előtt a személyi igazolvány érvényességét ellenőrizni.

  1. Miért érdemes regisztrálnom?

Ha ön rendszeres vásárló, vagy előreláthatólag több alkalommal fog vásárolni, érdemes regisztrálnia magát.
Ha regisztrált vásárlóvá válik, vásárláskor nem kell az igazolványszámát/számokat, vagy a városkártya számát/számokat, külföldiek esetén a virtuális azonosító számot/számokat, a hozzá választott bérlettípust, valamint a számla/nyugta küldéséhez szükséges e-mail címet újra megadni, azokat sablonokban elmentheti, ezáltal a vásárlás gyorsabbá válik.
Egy felhasználó akár több sablont is készíthet, ha a vásárlási szokásai ezt szükségessé teszik.
A sablonokban rögzített, magyar igazolványonként vagy Debrecen városkártyánként, külföldiek esetén virtuális azonosítónként megadott e-mail címekre a vásárolt bérlet érvényességéről magyar igazolványonként/Debrecen városkártyánként/virtuális azonosítónként értesítést küldünk.

  1. Hogyan tudok regisztrálni?

A regisztrációs felületen értelemszerűen ki kell tölteni a szükséges adatokat. Ha a regisztráció sikeres, a megadott e-mail címre kapni fog egy megerősítést kérő e-mailt.
Miután az e-mailben a regisztrációját megerősítette, a rendszer a kezdőoldalra navigálja, ahonnan beléphet saját felületére.

  1. Külföldiként tudok regisztrálni?

Igen. A regisztrációs felületen értelemszerűen ki kell tölteni a szükséges adatokat. Ha a regisztráció sikeres, a megadott e-mail címre kapni fog egy megerősítést kérő e-mailt.
Miután az e-mailben a regisztrációját megerősítette, a rendszer a kezdőoldalra navigálja, ahonnan beléphet saját felületére. 

  1. Az “Maradjak bejelentkezve” box milyen célt szolgál?

Segítségével bejelentkezve maradhat mindaddig, míg ki nem jelentkezik vagy nem törli a sütiket a böngészőjében.

  1. Regisztráció után hogyan vásárolhatok?

Bejelentkezést követően a profil nevére, majd a „Saját sablon”-ra kattintva új sablont kell létrehoznia az „új sablon felvétele” menügomb segítségével. Az elmentett sablon az oldalon megjelenik, melynek megnyitása után az „új tétel hozzáadása” felületen rögzítse a tételeket:
Tétel név: Azt a nevet írja be, akinek az igazolványához fog történni a vásárlás.
E-mail cím: Erre a címre tájékoztató levél fog érkezni a rögzített személy részére történő vásárlásokról.
értékszelvény: Legördülő listából kell kiválasztania a megvásárolni kívánt értékszelvény típusát.
Igazolványszám: A rögzített személy igazolványszámát kell megadni (magyar személyi igazolvány, magyar diákigazolvány, vagy Debrecen városkártya).
“Az adott tételről számlát kérek” jelölőnégyzetet akkor jelölje be, ha a tételről számlát szeretne kérni. Egy sablonban szereplő tételek csak egy számlára kerülhetnek. Egy kosárhoz több sablon tételeit is hozzáadhatja, akár eseti tételekkel is kiegészítheti azt. Egy kosár tételeiről azonban csak egy ügyfélkódra történhet vásárlás. A kosár összeállításánál a számlázási adatokat azonosító ügyfélkód mező alapértelmezettként a profilban megadott ügyfélkóddal kerül kitöltésre. Ezen ügyfélkód a fizetést megelőzően igény szerint más, regisztrált ügyfélkódra változtatható.
“Aktív tétel”: Amennyiben a jelölőnégyzet be van jelölve, a tétel be fog kerülni a kosárba. Ha egy vásárlás során ezt a tételt nem szeretné kosárba helyezni, a tételt bármikor inaktívvá teheti a jelölőnégyzetre kattintva (ekkor a négyzet üres lesz).
A “Mentés” gombbal rögzítheti a sablon adott tételének adatait.
Lehetősége van akár többféle sablont is létrehozni. Az elmentett sablonok és azok tételei bármikor szerkeszthetők vagy törölhetők.
Vásárláshoz nyissa meg azt a sablont, melynek tételeit meg kívánja vásárolni. Ellenőrizze a sablon tételeit! Amennyiben változtatni szeretne az egyes tételek adatain, a tétel sorának végén található „Szerkeszt” gombra kattintva megteheti azt. Egy tételt a sor végén található „Töröl” gomb megnyomásával törölhet. Az aktív tételeket ezután helyezze kosárba az „Aktív tételek kosárba rakása” gombra klikkelve. Ennél a lépésnél még van lehetősége ellenőrizni és szükség esetén módosítani a kosárba helyezendő értékszelvények érvényességi idejét. Amennyiben rendben találja az adatokat, nyomja meg a „Kosárba” gombot. Az így összeállított tételsor bekerül a kosárba, ahol az ad-hoc felület folyamatai alapján folytathatja a vásárlást.
A felületen ad-hoc (nem regisztrációhoz kötött) módon is vásárolhat, de ki is egészítheti addig összeállított kosarát.

  1. Külföldiként regisztráció után hogyan vásárolhatok?

Bejelentkezést követően a profil nevére, majd profil menüjében a „Külföldiek utazási dokumentumai” pontban regisztrálni kell az arcképes személyi igazolványt vagy az útlevelet, amelyhez az adatok mentését követően létrejön az egyedi Virtuális azonosító. Ezt követően a „Saját sablon”-ra kattintva új sablont kell létrehoznia az „új sablon felvétele” menügomb segítségével. Az elmentett sablon az oldalon megjelenik, melynek megnyitása után az „új tétel hozzáadása” felületen rögzítse a tételeket:
Tétel név: Azt a nevet írja be, akinek a virtuális azonosítójához fog történni a vásárlás.
E-mail cím: Erre a címre tájékoztató levél fog érkezni a rögzített személy részére történő vásárlásokról.
értékszelvény: Legördülő listából kell kiválasztania a megvásárolni kívánt értékszelvény típusát.
Igazolványszám: A rögzített személy virtuális azonosítóját kell megadni.
“Az adott tételről számlát kérek” jelölőnégyzetet akkor jelölje be, ha a tételről számlát szeretne kérni. Egy sablonban szereplő tételek csak egy számlára kerülhetnek. Egy kosárhoz több sablon tételeit is hozzáadhatja, akár eseti tételekkel is kiegészítheti azt. Egy kosár tételeiről azonban csak egy ügyfélkódra történhet vásárlás. A kosár összeállításánál a számlázási adatokat azonosító ügyfélkód mező alapértelmezettként a profilban megadott ügyfélkóddal kerül kitöltésre. Ezen ügyfélkód a fizetést megelőzően igény szerint más, regisztrált ügyfélkódra változtatható.
“Aktív tétel”: Amennyiben a jelölőnégyzet be van jelölve, a tétel be fog kerülni a kosárba. Ha egy vásárlás során ezt a tételt nem szeretné kosárba helyezni, a tételt bármikor inaktívvá teheti a jelölőnégyzetre kattintva (ekkor a négyzet üres lesz).
A “Mentés” gombbal rögzítheti a sablon adott tételének adatait.
Lehetősége van akár többféle sablont is létrehozni. Az elmentett sablonok és azok tételei bármikor szerkeszthetők vagy törölhetők.
Vásárláshoz nyissa meg azt a sablont, melynek tételeit meg kívánja vásárolni. Ellenőrizze a sablon tételeit! Amennyiben változtatni szeretne az egyes tételek adatain, a tétel sorának végén található „Szerkeszt” gombra kattintva megteheti azt. Egy tételt a sor végén található „Töröl” gomb megnyomásával törölhet. Az aktív tételeket ezután helyezze kosárba az „Aktív tételek kosárba rakása” gombra klikkelve. Ennél a lépésnél még van lehetősége ellenőrizni és szükség esetén módosítani a kosárba helyezendő értékszelvények érvényességi idejét. Amennyiben rendben találja az adatokat, nyomja meg a „Kosárba” gombot. Az így összeállított tételsor bekerül a kosárba, ahol az ad-hoc felület folyamatai alapján folytathatja a vásárlást.
A felületen ad-hoc (nem regisztrációhoz kötött) módon is vásárolhat, de ki is egészítheti addig összeállított kosarát.

  1. Hogyan fizethetem ki a megvásárolni kívánt jegyeket, bérleteket?

A fizetés on-line felületen történő bankkártyás fizetésnek minősül. A fizetés az OTP SimplePay rendszerén keresztül valósul meg.

  1. Van-e plusz kezelési költség az online vásárlás során?

A fizetés bankkártyás fizetésnek minősül. A vásárlót többlet költség a DKV Zrt. irányába nem terheli.

  1. Honnan tudom, hogy megérkezett-e a kifizetett összeg?

A fizetési folyamatot megelőzően megadott e-mail címre továbbított levél tartalmazza a tranzakció sikerességét vagy elutasítását. A levélhez csatoltan küldjük a bizonylatot (számlát vagy nyugtát).

  1. Ki kell-e nyomtatnom és magammal kell-e vinnem utazás során a visszaigazoló e-mailben kapott számlát/nyugtát?

A megkapott e-mail tartalmát mindenképpen érdemes elolvasni, a benne szereplő adatokat ellenőrizni. Az utazáshoz nem szükséges, hogy a bizonylat a helyszínen legyen. A bérlet a magyar személyi igazolványhoz, Debrecen városkártyához vagy magyar diákigazolványhoz van kötve.

  1. Az elektronikus DKV bérletemmel utazhatok-e a MáV/VOLáN járatain?

Nem, mint ahogy Vármegyebérlettel sem lehet utazni a DKV járatain.

  1. Kérhetek-e számlát online, vagy csak személyesen lehet a bérletpénztárban?

Elektronikus bérlet on-line vásárlása esetén a számla kibocsátáshoz ügyfélkód szükséges. ügyfélkód az ügyfélszolgálaton díjmentesen kérhető. Számlát csak a jogszabályilag lehetővé tett tételekről tudunk kibocsátani. A számlát e-mailben küldjük meg ügyfelünk részére. Igény esetén a számlát vagy nyugtát nyomtatott formában ügyfelünk rendelkezésére bocsájtjuk ügyfélszolgálatunkon.

  1. A regisztráció során elmentett ügyfélkóddal van további teendőm, ha számlát szeretnék kérni?

Igen. A kosártételeknél be kell jelölni a „Számlát kér” mezőt. Ezt követően jelenik meg az „ügyfélkód számla készítéshez” sáv, ahol viszont automatikusan megjelenik az ügyfélkód, így azt már nem kell beírni. Amennyiben a jelölés elmarad, a vásárlásról nyugta készül.

  1. Ha vásárlást követően beütöm a magyar személyi igazolványom, Debrecen városkártyám, magyar diákigazolványom számát, virtuális azonosítómat akkor a rendszer kiírja, hogy van-e hozzárendelve érvényes jegy, bérlet?

Igen. Az „érvényesség ellenőrzés” gombra kattintva egy új felület jelenik meg, ahol a magyar személyi azonosító számot, Debrecen városkártya számot vagy a magyar diákigazolvány számot, külföldiek esetén virtuális azonosítót megadva megjelenik az okmányhoz vásárolt elektronikus értékszelvény, és annak érvényességi ideje. 

  1. A vásárlási kosarat összeállítottam, de nem kapcsolódik az OTP fizetési felületéhez. Ilyenkor mi a teendő?

A fizetési tranzakció az OTP szerverén zajlik. Ha a kosár tartalmi adatainak helyességét nyugtázva a „Fizetés” gomb megnyomásával nem sikerül elérni a fizetési felületet, kérjük frissítse az oldalt és próbálkozzon újra! Amennyiben továbbra sem jön létre a kapcsolat, kérjük jelezze a problémát az OTP SimplePay ügyfélszolgálatán.

  1. Az OTP fizetési felületén kiegyenlítettem a vásárlás összegét, azonban nem érkezett róla visszaigazoló SMS, hogy levonták az összeget. Ilyenkor érvényes a vásárlás?

A szolgáltatás megrendelésénél az e-mail cím megadása kötelező. Ezen címre küldi társaságunk a vásárlást igazoló bizonylatot. Ezen bizonylat igazolja, hogy a vásárlás érvényes.

  1. Megtörtént a vásárlási folyamat, az OTP felületen kiegyenlítettem az összeget, de nem kaptam visszaigazoló e-mailt a megadott e-mail címre. Mi a teendőm?

A levelező rendszereknél előfordul, hogy egyes beérkező leveleket automatikusan spam-ként értelmeznek. Kérjük, nézze meg, nem került-e ide az általunk küldött levél is. Amennyiben továbbra sem találja a visszaigazoló e-mailt, kérjük, keresse fel ügyfélszolgálatunkat, ahol Kollégáink készséggel segítenek önnek.

  1. Vásároltam 1-, 3-, 7 napos jegyet, de tévesen adtam meg a kezdő érvényességet. Mi a teendőm?

Ha a fizetési folyamat előtt, a kosár tételek ellenőrzésénél veszi észre a tévedést, a tétel törlésével és új tétel rögzítésével tudja azt korrigálni. Fizetést követően nincs lehetőségünk az érvényesség megváltoztatására. Kérjük, a fizetés előtt győződjön meg a vásárolni kívánt tételek adatainak helyességéről!

  1. Vásároltam személyimre, városkártyámra, diákomra, virtuális azonosítómhoz havi bérletet, de tévesen adtam meg az igazolványszámot, virtuális azonosítómat. Mi a teendőm ilyenkor?

Ha a fizetési folyamat előtt, a kosár tételek ellenőrzésénél veszi észre a tévedést, a tétel törlésével és új tétel rögzítésével tudja azt korrigálni. Fizetést követően nincs lehetőségünk az igazolványszám, virtuális azonosító módosítására, megváltoztatására. Kérjük a fizetés előtt győződjön meg a vásárláshoz megadott adatok helyességéről.

  1. Megvásároltam a havi bérletemet, de nincs rá szükségem, szeretném visszaváltani. Mi a teendőm?

Az elektronikusan megvásárolt bérletek visszaváltási feltételei megegyeznek a papír alapú bérletek visszaváltásának feltételeivel. Kérjük, ennek részleteiért keresse fel honlapunkat (www.dkv.hu)!

  1. Elfelejtettem a jelszavamat. Mit tegyek?

A Bejelentkezés felületen található „Elfelejtettem a jelszavam” gombra klikkelve az „új jelszó kérése” felületre navigál a rendszer.
Itt adja meg a regisztrált e-mail címet, valamint a képernyőn látható ellenőrző kódot, majd kattintson a „Jelszó visszaállító link kérése” gombra. A megadott e-mail címre kapni fog egy levelet, melyben foglaltak szerint eljárva a rendszer visszanavigálja arra az oldalra, ahol ismét megadva a regisztrált e-mail címet új jelszót adhat meg. Ezt követően elkezdheti a vásárlást.

  1. Hogyan törölhetem regisztrált profilomat? Mi történik a korábban megadott adataimmal?

A Bejelentkezés felületen található „Saját adatok” gombra klikkelve a „Fiók végleges törlése” gombra kattintva indíthatja a regisztráció törlését.
A törölt fiók és adatai nem visszaállíthatók.

  1. Miért érdemes a bankkártya adatokat regisztrálni?

A bankkártya adatok regisztrációjával könnyebbé, egyszerűbbé válik a vásárlás, hiszen így nem kell minden vásárláskor megadnia a bankkártya adatait. Regisztrált bankkártya esetében a bankkártya jelenléte nem szükséges az online vásárláskor, csak az elmentett bankkártyához tartozó ”Kártya jelszó” megadása kötelező, ami gyorsabb vásárlást tesz lehetővé.
A bankkártya adatok kezelése a kártyatársasági szabályoknak megfelelően történik. A bankkártya adatokhoz sem a DKV, sem a SimplePay nem fér hozzá.

  1. Hogyan regisztrálhatom a bankkártya adataimat?

Ez a funkció csak a regisztrált ügyfelek számára elérhető.
Vásárlás alkalmával a” Kosár” oldalon lehetőség van a bankkártya adatainak elmentésére. Az adatok elmentéséhez a „Bankkártya regisztrációja a fizetés során” után lévő négyzetbe kattintva meg kell adni egy „Kártya jelszót”, majd a „Fizetés” gombra kattintva, a megjelenő oldalon ki kell tölteni a bankkártyára vonatkozó adatokat. A vásárlás végén az adatok a Bank rendszerében kerülnek mentésre.
A későbbi vásárlások alkalmával már nem lesz szükséges a bankkártya adatainak újbóli megadása, csak a kiválasztott kártyához tartozó „Kártya jelszót” kell használnia.

  1. Hogyan fizethetek regisztrált bankkártyával?

A „Kosár” oldalon a „Fizetés regisztrált kártyával” legördülő sávból ki kell válassza az elmentett bankkártyát (a bankkártyaszám utolsó 4 számjegye alapján), majd a bankkártyához tartozó „Kártya jelszót” kell megadnia. A „Kártya jelszó” megadása után csupán a „ Fizetés” gombra kell kattintania.

  1. Csak egy bankkártya adatait lehet regisztrálni?

Több bankkártya adatainak a regisztrációjára is lehetőség van (a 26. pontban leírtak alapján).
A regisztrált bankkártyák közül a „Fizetés regisztrált kártyával” legördülő sávjában tud választani.

  1. Hol tudom törölni a regisztrált bankkártyámat?

A profil alatt lévő legördülő sávban a „Regisztrált bankkártyáim” sort kiválasztva, a korábban regisztrált bankkártyák jelennek meg. A törölni kívánt bankkártya sorában lévő „Töröl” gombra kattintva az adott bankkártya törlésre kerül.

  1. Hol tudom visszanézni korábbi vásárlásaimat?

A regisztrált ügyfelek profiljuk legördülő menüjében ki tudják választani a „Korábbi vásárlásaim” sort, ahol megtekinthetik a profilhoz tartozó eddigi vásárlások adatait az elmúlt 90 napról.

  1. Mi a teendőm, ha a Debrecen városkártyám a vásárolt bérletszelvény érvényessége ideje alatt lejár, elveszett stb.?

A visszaélések elkerülése érdekében az elveszített vagy ellopott Debrecen Városkártyát személyesen be kell jelenteni az ügyfélszolgálaton, ahol a Debrecen Városkártya letiltásra kerül.
Amennyiben a Kártya megrongálódik – fizikai sérülés következtében eltörik, roncsolt, vagy ha a Kártyán szereplő érdemi adatot tartalmazó részében sérülés keletkezik, továbbá, ha a Kártyában lévő chip külső hatás (pl. hő) miatt használhatatlanná válik –, ellopták vagy azt a Kártyabirtokos elveszítette, a kártyadíj megfizetése ellenében lehetőség van új Kártya kiállítására.
új Kártya kiadásakor a régi Kártya érvényessége megszüntetésre és egyben letiltásra kerül.

  1. A Debrecen városkártyát személyesen regisztrálnom kell az ügyfélszolgálaton?

Teljes árú bérletek esetén regisztráció nélkül használható a Debrecen városkártya. Kedvezményes havi bérlet (kisgyermekes, nyugdíjas) vásárlása előtt kedvezményre jogosító bérletigazolványt kell készíttetni az ügyfélszolgálaton, vagy a DKV Zrt. állandó bérletpénztáraiban a szükséges dokumentumok felmutatásával. Ezt követően (amíg a regisztrált jogosultság le nem jár) vásárolható vele bérlet a webáruházon keresztül is a kártya számának beírásával.

  1. A Debrecen városkártya helyettesíti a bérletigazolványt?

Igen. Városkártya használata esetén nincs szükség külön bérletigazolványra.

  1. Ellenőrzéskor mit kell felmutatnom az ellenőrzést végző személynek?

Azt az érvényes igazolványt, amelyre a vásárlás történt. Virtuális azonosítóval vásárló külföldiek esetén a vásárláskor e-mailben megkapott vonalkódot, valamint a hozzá regisztrált igazolványt.

  1. Külföldiként vásárolhatok tanuló bérletet?

Igen, amennyiben rendelkezik magyar diákigazolvánnyal. Tanuló bérletet kizárólag magyar diákigazolvánnyal rendelkező diákok vásárolhatnak.