Adatvédelmi és adatbiztonsági tájékoztató

1. Adatkezelő megnevezése

Adatkezelő megnevezése: DKV Debreceni Közlekedési Zrt.
Adatkezelő cégjegyzékszáma: Cg.09-10-000233
Adatkezelő székhelye: 4025 Debrecen, Salétrom u. 3.
Adatkezelő e-elérhetősége:

(a továbbiakban: DKV)

2. Adatkezelés szabályai

Jelen adatkezelési tájékoztató időbeli hatálya 2017. november 28-tól visszavonásig tart.

A tájékoztató tárgyi hatálya kiterjed a DKV minden szervezeti egységénél folytatott valamennyi olyan folyamatra, amely során az Infotv. 3. § 2. pontjában meghatározott személyes adat kezelése megvalósul.

Személyes adat kezelésére csak jog gyakorlása vagy kötelezettség teljesítése érdekében van lehetőség. A DKV által kezelt személyes adatok magáncélra való felhasználása tilos. Az adatkezelésnek mindenkor meg kell felelnie a célhoz kötöttség alapelvének.

A DKV személyes adatot csak meghatározott célból, jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése érdekében kezel, a cél eléréséhez szükséges minimális mértékben és ideig. Az adatkezelésnek minden szakaszában meg kell felelnie a célnak – és amennyiben az adatkezelés célja megszűnt, vagy az adatok kezelése egyébként jogellenes, az adatok törlésre kerülnek.

A DKV személyes adatot csak az érintett előzetes hozzájárulása vagy törvény, illetve törvényi felhatalmazás alapján kezel.

A DKV az adat felvétele előtt minden esetben közli az érintettel az adatkezelés célját, valamint az adatkezelés jogalapját.

A DKV szervezeti egységeinél adatkezelést végző alkalmazottak és a DKV megbízásából az adatkezelésben résztvevő, annak valamely műveletét végző szervezetek alkalmazottjai kötelesek a megismert személyes adatokat üzleti titokként megőrizni. A személyes adatokat kezelő és azokhoz hozzáférési lehetőséggel rendelkező személyek kötelesek Titoktartási nyilatkozatot tenni.

Ha a szabályzat hatálya alatt álló személy tudomást szerez arról, hogy a DKV által kezelt személyes adat hibás, hiányos vagy időszerűtlen, köteles azt helyesbíteni vagy helyesbítését az adat rögzítéséért felelős munkatársnál kezdeményezni.

A DKV megbízásából adatfeldolgozói tevékenységet végző természetes vagy jogi személyekre, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre vonatkozó adatvédelmi kötelezettségeket az adatfeldolgozóval kötött megbízási szerződésben érvényesítendőek.

A DKV mindenkori vezérigazgatója a DKV sajátosságainak figyelembe vételével meghatározza az adatvédelem szervezetét, az adatvédelemre valamint az azzal összefüggő tevékenységre vonatkozó feladat- és hatásköröket, és kijelöli az adatkezelés felügyeletét ellátó személyt.

A DKV munkatársai munkájuk során gondoskodnak arról, hogy jogosulatlan személyek ne tekinthessenek be személyes adatokba, továbbá arról, hogy a személyes adat tárolása, elhelyezése úgy kerüljön kialakításra, hogy az jogosulatlan személy részére ne legyen hozzáférhető, megismerhető, megváltoztatható, megsemmisíthető.

A DKV adatvédelmi rendszerének felügyeletét vezérigazgató látja el egy általa kinevezett vagy megbízott adatvédelemért felelős személy útján.

3. Az érintettek jogainak érvényesítése

Az érintett tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről, valamint kérheti személyes adatainak helyesbítését, illetve – a jogszabályokban elrendelt adatkezelések kivételével – törlését, korlátozását a Társaság feltüntetett elérhetőségein.

Az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa az Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formában megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa.

A Társaság a beérkezett kérelmet, illetve tiltakozást köteles a beérkezéstől számított három napon belül áttenni az adatkezelés szempontjából feladat- és hatáskörrel rendelkező szervezeti egység vezetőjéhez.

A feladat- és hatáskörrel rendelkező szervezeti egység vezetője az érintett személyes adatának kezelésével összefüggő kérelmére az érkezésétől számított legkésőbb 25 – tiltakozási jog gyakorlása esetén 15 – napon belül írásban, közérthető formában választ ad.

A tájékoztatás kiterjed az Infotv. 15. § (1) bekezdésében meghatározott információkra, amennyiben az érintett tájékoztatása törvény alapján nem tagadható meg.

A tájékoztatás főszabály szerint ingyenes, költségtérítést a Társaság csak az Infotv. 15. § (5) bekezdésében meghatározott esetben számíthat fel.

A Társaság kérelmet csak az Infotv. 9. § (1) bekezdésében vagy a 19. §-ában meghatározott okokból utasít el, erre csak indoklással, az Infotv. 16. § (2) bekezdésében meghatározott tájékoztatással, írásban kerül sor.

A valóságnak nem megfelelő adatot az adatot kezelő szervezeti egység vezetője – amennyiben a szükséges adatok és az azokat bizonyító közokiratok rendelkezésre állnak – helyesbíti, az Infotv. 17. § (2) bekezdésében meghatározott okok fennállása esetén intézkedik a kezelt személyes adat törlése iránt.

Az érintett személyes adata kezelése elleni tiltakozásának elbírálásának időtartamára – de legfeljebb 5 napra – az adatkezelést az adatkezelést végző szervezeti egység vezetője felfüggeszti, a tiltakozás megalapozottságát megvizsgálja és döntést hoz, amelyről a kérelmezőt az Infotv. 21. § (2) bekezdésében foglaltak szerint tájékoztatja.

Amennyiben a tiltakozás indokolt, az adatot kezelő szervezeti egység vezetője az Infotv. 21. § (3) bekezdésében meghatározottak szerint jár el.

Amennyiben az érintett jogainak gyakorlása során az ügy megítélése nem egyértelmű, az adatot kezelő szervezeti egység vezetője az ügy iratainak és az ügyre vonatkozó álláspontjának megküldésével állásfoglalást kérhet az adatvédelmi tisztviselőtől, aki azt három napon belül teljesíti.

A Társaság az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével másnak okozott kárt, illetve az általa vagy az általa igénybe vett adatfeldolgozó által okozott személyiségi jogsértés esetén járó sérelemdíjat is megtéríti. Az Adatkezelő mentesül az okozott kárért való felelősség és a sérelemdíj megfizetésének kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a kárt vagy az érintett személyiségi jogának sérelmét az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő. Ugyanígy nem téríti meg a kárt, amennyiben az a károsult szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából származott.

Az érintett jogorvoslati lehetőséggel, panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.) vagy lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes törvényszéknél élhet.

4. A DKV honlapjának használata során megvalósuló adatkezelések

Az adatkezelés helye: 4025 Debrecen, Salétrom u. 3.

A DKV saját honlapjához bárki kiléte felfedése és személyes adatai megadása nélkül hozzáférhet, a honlapon és az ahhoz kapcsolt oldalakon szabadon és korlátozás nélkül szerezhet információkat.

Nem személyhez kötött információkat azonban korlátlanul és automatikusan gyűjt a weblap a látogatókról. Ezekből az adatokból személyes adat azonban nem nyerhető, így az Infotv. hatálya alá tartozó adatkezelést nem valósít meg.

A honlapon a Google Analytics webanalitikai szolgáltatást használja. A Google Analytics „sütiket” (cookies), a honlaplátogató számítógépén elhelyezett szövegfájlokat használ, amelyek célja, hogy segítse a weboldal használatának elemzését. A sütik által generált, a honlap használatára vonatkozó információkat (a honlaplátogató IP-címét) a Google amerikai egyesült államokbeli szervereire továbbítja, és ott tárolja. A Google nem kapcsolja össze a sütik által generált információkat más adatokkal – éppen ezért a hatályos adatvédelmi szabályozás alapján nem valósítja meg személyes adatok kezelését. A honlaplátogató böngészője megfelelő beállításainak kiválasztásával visszautasíthatja a sütik használatát. A jelen weboldal használatával a honlaplátogató hozzájárul adatainak feldolgozásához a fentiekben meghatározott módon és célokra.

A Google a fenti információkat a honlap az Ön által történő használatának értékelésére, elemzésére, a weboldalon végrehajtott tevékenységekről szóló riportok összeállítására, valamint a honlapon végrehajtott tevékenységekkel és az internethasználattal kapcsolatos egyéb szolgáltatások nyújtására használja.

4.1. Vásárlók adatainak kezelése

A DKV elektronikus bérlet szolgáltatását a dkvejegy.hu honlapján lehet megvásárolni.

Vásárláskor az érintettnek meg kell adni személyi igazolványa, városkártyája vagy diákigazolványa számát (továbbiakban igazolványszám).

Az igazolványszámhoz tartozó utazási azonosítót a DKV lekérdezi az illetékes hivatalból, Belügyminisztériumból, Oktatási Hivatalból.

Ezen adatok, valamint az érintett által biztosított e-mail cím megadásával érintett hozzájárulását adja, hogy azokat a cég a vásárlással összefüggő célból kezelje.

A vásárlói adatok kezelésének célját a DKV az értékesített termékkel kapcsolatos számviteli elszámolással, a vásárolt termékek felhasználásával, valamint a szolgáltatással kapcsolatos reklamáció kezelésével összefüggésben határozza meg.

Adatkezelés nyilvántartási száma: az adatkezelésről az Infotv. 65. § (3) a) alapján a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság nem vezet nyilvántartást, mert az az Adatkezelővel ügyfélkapcsolatban álló személyek adataira vonatkozik.

Adatkezelés célja: vásárlói adatok kezelése, a szerződéskötés és a szerződések megfelelő teljesítése céljából.

Kezelt adatok köre: személyi igazolvány szám, városkártya szám, diákigazolvány szám, utazási azonosító, e-mail cím, név, számlázási cím.

Adatkezelés jogalapja:

számviteli nyilvántartás: 2000. évi C. tv. 169. § (1)-(2) – törvényi rendelkezés

vásárlói nyilvántartás: 2011. évi CXII. tv. 5 § (1) a) - érintett hozzájárulás és a 2001. évi CVIII. tv. 13/A. §.

Adattárolás határideje:

- a vásárlói adatbázisba kerülés esetén: a számviteli szabályok szerinti 8 év.

Adattárolás módja: elektronikusan.

Szolgáltatással kapcsolatos reklamációkezeléssel összefüggő adatkezelés:

A vásárlók a DKV a megvásárolt termékkel kapcsolatos kérdéseikkel, észrevételeikkel, reklamációkkal az ügyfélszolgálathoz fordulhatnak, amelynek

postai címe : 4027 Debrecen, Füredi út 27.

elektronikus levelezési címe:

telefonszáma: +36 52 531 513; +36 30 682 84 56

A vásárlók tehát személyesen, írásban vagy telefonon kérhetnek felvilágosítást, illetve kezdeményezhetik ügyeik intézését.

Ha az érintett a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy annak azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról jegyzőkönyvet készítenek, a melynek egy másolati példányát a Társaság átadja az ügyfél részére.

A panaszról felvett jegyzőkönyv a következőket kell, hogy tartalmazza:

a) a vásárló neve;

b) a vásárló lakcíme, székhelye, illetve amennyiben szükséges, levelezési címe;

c) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja;

d) a vásárló panaszának részletes leírása, a panasszal érintett kifogások elkülönítetten történő rögzítésével, annak érdekében, hogy az ügyfél panaszában foglalt valamennyi kifogás teljes körűen kivizsgálásra kerüljön;

e) a panasszal érintett szolgáltatás megnevezése

f) a vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke;

g) a jegyzőkönyvet felvevő személy és az ügyfél aláírása (utóbbi formai elem személyesen közölt szóbeli panasz esetén elvárt);

h) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje.

Adatkezelés nyilvántartási száma: az adatkezelésről az Infotv. 65. § (3) a) alapján a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság nem vezet nyilvántartást, mert az az Adatkezelővel ügyfélkapcsolatban álló személyek adataira vonatkozik.

Adatkezelés célja: panaszok rögzítése, kivizsgálása, elbírálása.

Kezelt adatok köre: a vásárló neve, lakcíme, levelezési címe, a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja, a vásárló panaszának részletes leírása,, a vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok és azok jegyzéke, a jegyzőkönyvet felvevő személy és a személyesen közölt szóbeli panasz esetén a vásárló aláírása, a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje, a vásárlóval való kapcsolattartási e-mail cím, telefonszám, meghatalmazott útján eljáró vásárló esetén érvényes meghatalmazás.

Adatkezelés jogalapja: az Infotv. 5. § (1) a) szerinti érintetti hozzájárulás a fogyasztóvédelmi törvény 17/A-C. §-ban meghatározott jogalappal.

Adattárolás határideje: a Társaság a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi [Fgytv. 17/A. § (7) és 17/B. § (3)].

Adatkezelés módja: papíralapon és elektronikusan.

5. Adatfeldolgozás

A DKV a honlap üzemeltetése kapcsán adatfeldolgozót vesz igénybe tárhelyszolgáltatás biztosítás és a weblap karbantartás céljára.

A tárhelyszolgáltató megnevezése és elérhetőségei

DVInfó Kft

Székhely: 4025 Debrecen, Piac utca 77.

Levelezési cím: 4025 Debrecen, Piac utca 77.

Telefon: +36-52-509-429

Fax: +36-52-509-429

E-mail cím:

A weblap karbantartó megnevezése és elérhetőségei

Logic Wizard Kft

Székhely: 4030 Debrecen, Sarkad u. 13.

Levelezési cím: 4030 Debrecen, Sarkad u. 13.

Telefon: +36-20-53-63-263

E-mail cím:

6. Belső adatvédelemért felelős személy és elérhetőségei

Harsányi László
06-30-6260425

7. Jelen tájékoztatóban nem meghatározott kérdések

A jelen tájékoztatóban nem meghatározott kérdésekben az Infotv. szabályai és a DKV Adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzata az irányadó.